Hippocrates

​

Hippo Academy™ är en elevportal för ridskolans elever.

I portalen ser ni era inbokade ridlektioner, fakturor, gör avbokningar, bokar igenridningar och meddelar ersättare.

Avbokning

Avbokning av lektion

Avbokning av terminsridning kan ske samma dag som lektionstillfället. Dock senast klockan 10:00 vardagar eller klockan 00:01 helgdagar. Endast avbokade lektioner på ponny kan ridas igen. Avbokningen görs i Hippocrates.
Avbokade outnyttjade ridlektioner återbetalas ej av ridskolan.
Se mer i avtalet i hippocrates.

Avbokning av privatlektioner

Avbokning måste ske senast 24h före den reserverade tiden. All avbokning sker i hippocrates. Avbokning som sker efter detta och tider som inte avbokas debiteras 100% oavsett orsak.

Övrig avbokning
Endagarskurs, flerdagarskurser tex julkurs, drop-in ridning är bindande och återbetalas ej.
Man får sätta in likvärdig ersättare, se regler nedan.

Ersättare

Ersättare skall vara på samma nivå eller högre, samt kunna rida samma storleks hästar/ponnyn som du. Man ska kunna rida samma hästar som den man ersätter, dvs vikt/längd och utbildningsnivå av elev och häst.

Ersättare måste ha en fast plats på ridskolan eller rida regelbundet varje vecka.

Igenridning

Ingenridning kan endast ske i ponnygrupper.

Ni bokar själva er igenridning i elevportalen.
Igenridning på vardagar kan bokas senast klockan 13:00 samma dag som lektionstillfället.
Igenridning på helger kan bokas senast klockan 00:01 samma dag som lektionstillfället.

OBS: Ej utnyttjad eller avbokad igenridningstid är förverkad.

​

• Max antal igenridningar per termin / elev / ridgrupp: 3 st.

• Igenridningar är giltiga terminen ut. De går ej att flytta till nästkommande termin.

• Du kan boka igenridning i grupper med samma nivå eller lägre som dig själv.

• Igenridning kan endast bokas in på samma kurstyper, som tex Hoppning, Dressyr, etc.

Delbetalning av faktura

Vi erbjuder delbetalning där dina fakturor delas upp på tre månadsfakturor.
Detta kryssat ni själva i på ert elevkort och måste kryssas i innan man fått en faktura.

Du hittar det tillvalet under dina "inställningar" i elevportalen.
Lägsta belopp för att det skapas delfakturor är satt till 5,300.00:-
Det tillkommer en avgift på 100kr om du väljer delfakturering.

Uppsägning av ridplats/abonnemang
Vill du säga upp ditt abonnemang, måste det ske skriftligt via mail till enskederidskola@outlook.com
Uppsägning av ridtid ska ske under löpande betalningsperiod. Om uppsägning sker efter följande datum blir du betalningsskyldig för kommande termin.
1 november (du är betalningsskyldig för hela vårterminen).
1 maj (du är betalningsskyldig för hela höstterminen)
I annat fall anses eleven vara automatiskt anmäld till nästa terminen.

ridskolans kod: ERS

​

Frågor gällande Hippocrates eller fakturor kan ni skicka per mail till enskederidskola@outlook.com.

Hästiga hälsningar,
Enskede Ridskolas personal