Försiktighetsåtgärd - Corona viruset

Uppdatering 12 mars 2020

Ledningen på Enskede Ridskola har beslutat att från och med 13/3 endast ridande elever får vistas i stallet på de dagar ridning äger rum. När ridpasset är utfört gör man iordning sin häst efteråt. När detta är gjort skall man bege sig hemåt. Vuxna får självfallet följa med sina barn till stallet om så behövs.

Den avsuttna verksamheten som Fritidsledaren har hand om kommer även den att vara stängd tillsvidare. Teorisalen och köket kommer att vara stängt tillsvidare.

Vi vill fortsatt uppmana elever, föräldrar, anhöriga och besökare som vistats i virushärjade länder och områden att ni ej skall närvara i stallet under en karantänperiod på 14 dagar från det man kommit hem. Detta är för att minska risken för ökad spridning.

Dela vänligen informationen och tack för hjälpen och hänsynstagandet till era medmänniskor.

Mvh

Ensked Ridskolas Ledning

Inlägg publicerat 2 mars 2020

Hej Hästintresserade! Det här säkert inte undgått någon att Corona viruset härjar runt om i världen. Vi har därför tagit beslutet att elever, föräldrar, anhöriga och besökare som vistats i virushärjade länder och områden, ej skall närvara i stallet under en karantänperiod på 7 dagar från det man kommit hem. Detta är för att minska risken för ökad smittspridning. Ni som blir drabbade utav karantänen får avboka lektionen och rida igen den i mån utav plats vid ett senare tillfälle. Vänligen respektera detta.

Mvh

Enskede Ridskolas personal