Klubbmästarna 2018 i Hoppning

18/11/2018 I söndags avgjordes klubbmästerskapet i hoppning, det var totalt 15 starter i KM-klassen och förklassen Clear Round. Det var många fina rundor i både förklassen och KM-klassen. KM-klassen var i år en Ackumulatorhoppning bed A:0, alltså en poänghoppning utan omhoppning där tiden avgör om det är ekipage som får samma poäng. Maxpoängen var 65 poäng, alltså klarade alla placerade samtliga hinder och jokerhindret felfritt!

Fullständiga resultat hittar ni på Equipe via denna länk.

På stor häst försvarade regerande klubbmästare i hoppning Maria Löfgren sin titel på Campari med 65 poäng/74 sekunder och på ponny blev Naimh Madden klubbmästare med Rebel med samma resultat 65 poäng/74 sekunder. I ponnyklassen var det även en 2:a placerad, Johanna Häger på Rebel med 65 poäng/86 sekunder. Stort grattis!

Årets placerade i klubbmästerskapet i hoppning – 1:a Maria Löfgren/Campari, 1:a Niamh Madden/Rebel och 2:a Johanna Häger/Rebel (Här på Pat)

Text & bild: www.enskederidsallskap.se