Viktig information! Covid-19 restriktioner

Hjälp oss kunna fortsätta vår verksamhet.

Uppdaterat 8/7-21

• Stanna hemma vid minsta symptom eller sjukdom. Följ folkhälsomyndighetens rekommendationer om du har och har haft symptom eller har en anhörig med det.

• Håll avstånd! Samlas inte i grupp. Detta gäller i synnerhet i sadelkammaren, vid kontoret samt andra passager. Undvik att byta om i stallet samt äta.

• Inga medföljande! Endast elever som inte kan iordningsställa hästen får ha en medhjälpare i stallet och bara under tiden för iordningställandet. Endast elever som behöver ledare under ridlektion får ha medföljare. Läktarna kommer att vara stängda för åskådare.

• Man får komma till stallet och sköta/hjälpa till med hästarna, när man är klar får man gå hem. Man får alltså inte "hänga" i stallet men det är okej att sköta sin sköthäst/ponny.

• Eleverna hämtas/lämnas utanför stallet

• Tvätta händerna ofta med tvål och vatten i minst 20 sekunder. Finns tvål i båda sadelkamrarna samt på toaletten i vita stallet.

• Använd ridhandskar när ni är i stallet.

Dela vänligen informationen och tack för hjälpen och hänsynstagandet till era medmänniskor.

Enskede Ridskolas Ledning